Pekonihampurilainen

Nyt tulee ehkä hieman turhanpäiväinen blogaus, koska kaikkihan osaavat hampurilaisen tehdä. Mutta omaksi puolustukseni tämä pekoniburilainen oli erityisen hyvä! Vaikkakaan ei kuulu perinteisiin terveellisiin ja kevyisiin resepteihini. Tosin eihän tässä muuta epäterveellistä ole kuin pekoni ja ehkä cheddar. 😀 Ohjeella saa kolme purilaista.

Ps. Ja kyllä, minäkin hurahdin vihdoin pekoniin, vaikka olen sitä aina ennen inhonnut. Erityinen vuosi takana: olut, kahvi ja pekoni ovat alkaneet maistumaan. Mihinköhän tämä maailma on menossa.

Pekonipurilaiset illan hämärässä.

Pekonihampurilainen

3 hampurilaissämpylää/moniviljasämpylää
400 g jauhelihaa
jauhelihamaustetta
merisuolaa
mustapippuriroudetta
paprikajauhetta
6 siivua pekonia
3 cheddarjuustoviipaletta
salaattia
tomaatti
sipulia
Dennis-salaattikastiketta/ Chipotle majo
BBQ-ginger kastiketta

Pyörittele jauheliha kolmeen osaan ja tiukaksi palloksi. Painele käsin palloista kolme n. 1 cm paksuista pyöreää tiivistä pihviä. Paista pannulla ja mausta toiselta puolelta kaikella yllämainituilla mausteilla ja toiselta puolelta hieman pippurilla. Jos liha on nautaa on ehkä hyvä idea jättää se hieman punaiseksi keskeltä, eli ei ihan kamalan pitkää paistoaikaa.Heitä cheddarsiivut lopuksi pihvien päälle, jotta ne ehtivät hieman sulaa.

Pilko kasvikset haluttuun muotoon. Heitä hampurilaissämpylät uuniin 100 asteeseen n. 10 min. Paista pekonit erillisellä pannulla. Kasaa hampurilainen kokoon. Oma suosikkijärjestykseni on: sipuli, salaatti, pihvi, cheddar, bbq-ginger, tomaatti, dennis, pekoni.

Ei muuta kuin naamariin. Ja varoituksena sanana, nämä aiheuttavat addiktiota ja kuolaamista.

Comments are closed.